Nummer 78 i kö….

Att köpa ny dator och installera är alltid superkul. Vår gamla Bettan har hållt väldigt bra i över 5 år på nacken men nu va de dags för lite uppfräschning! MEN, en ny dator innebär inte alltid att allt går så himla smidigt som man tänkt sig när man står där i butiken och väljer bland snygga skämar och burkar… 😉

Nu är den iallafall på plats, men jag har haft lite strul med att få igång epostprogrammet. Om man är beroende av just eposten är det grymt irriterande att inte kunna skicka, utan bara ta emot epost. Och jag är ändå ganska insatt i hur det ska se ut med inkommande servrar och utgående å hit & dit. Men ringde till slut Telia iaf efter att ha svurit halva förmiddan. Jättekul att vara nummer 78 i kö och vänta i 25 min för detta :

 ”Har du provat göra så?
– JA!
”Jaha, okej! Har du gjort såhär då?”
-JA!
”Jaha, okej, men har du provat att starta om datorn då?”
(Världen mest idiotiska fråga!!!)
-JAAAAAAA!!!! *arg*
” Okej… Då kan jag inte hjälpa dig mer, då får du ringa den ”riktiga” supporten som kostar 20kr/min!!”

 Åhh-hå-hå-ja-jaaa!! Vad fan har hänt med Telia?? Jaja, jag ringde betal-supporten iallafall och när killen i luren på andra sidan hade fjärrkopplat med min dator så var problemet löst efter ett par minuters hackande i epostservern där allt mycket riktigt var galet trots att min dator sa att allt fungerar korrekt! Tack å lov. Det finns inget mer irriterande än när nånting NYTT inte fungerar?! 😉

Då var iallafall eposten fixad! Så till resten. Allt som man måste ”ställa iordning” som man själv vill ha de, ni vet ”boa” in sig i den nya tar alltid lite tid med bilder, fonts, program, epostadresser, bankcertifikat, mail man vill spara osv osv… Och nu kära vänner är jag helt klar & räkningarna är betalda!! 😀

Imorgon ska jag bjuda på lite recept och komma in i vanliga gängor igen! Det kan alltså inte bli bättre nu!

Kram på er!


Nya fina stoooora skärmen! 😉


Och coolaste musmattan ju…

13 svar till ”Nummer 78 i kö….”

  1. sussi hägg profilbild
    sussi hägg

    Wow vilken fiiin musmatta!!! 😉

    Gilla

  2. Liz profilbild
    Liz

    Jadu Telia är inte alltid så klockrena som man kan förvänta sig, tycker det strular mer och mer med Telia.. :/

    Gilla

  3. Sandra profilbild
    Sandra

    Visst är det trist när prylarna inte fungerar! Ska alltid strula lite 😛 Skönt att du fått igång den ny iaf! 😀

    Gilla

  4. Rille profilbild
    Rille

    ”Jaha, okej, men har du provat att starta om datorn då?”
    (Världen mest idiotiska fråga!!!)

    Aaahh, det är supportens fel som vanligt.

    Om du visste hur jävla många idioter som inte fattar nåt, och som man kan hjälpa genom att t.ex. ”kräva” en omstart.

    ”hade fjärrkopplat med min dator så var problemet löst efter ett par minuters hackande i epostservern”

    Nuff said. Laga gärna god mat (mer palt :-), men sänk inte en helt yrkeskår när du inte vet vad du snackar om.

    Gilla

  5. Hollie profilbild

    Fin blogg 🙂
    Telia brukar ofta vara knäppt, jag har mitt mobila bredband på Telia, och ibland är de verkligen en marddröm att ha det!

    Jag har precis skrivit ett inlägg om en super god paj, kika gärna in i min blogg och kika 🙂 (under kategorin recept)

    Gilla

  6. Kvinnafrumamma profilbild

    Inte kul när kundtjänst inte kan hjälpa en nej. Fast skönt att killen kunde fixa det snabbt.
    Jag råkade ut för en annan rolig sak i kväll-NOT. Ringe kundtjänst ca 10 min innan de skulle stänga. Väntetiden var ca 18 min. Efter 16 min och 5 min efter ”stängningstid” så bröts samtaletGRRRRR

    Gilla

  7. Malin.T profilbild

    Nya saker som inte fungerar, lång telefonkö och sen att mötas av nån ung okunnig på kundtjänst är ingen hit! Sen att ha en kundtjänst som tar betalt 20:-/minut, snacka om fräckhet! Tack då Telia…
    Glömde säga vad min 19-åring sa om dina rullader när jag lagade dom, han sa att det var det godast han nånsin ätit :-)!
    Kram Malin

    Gilla

  8. I Nadjas kök profilbild

    grrr känner så väl igen det där. Man kan bli tokig och få nervsammanbrott för mindre. Ibland undrar var servicen har tagit vägen, inte nog med att man ska trycka 100 olika alternativ innan man kommer till en person, sedan ska man vänta i kö och när man väl kommer fram så kan de inte hjälpa en. Inget bra alls!

    Gilla

  9. Simon Brännström profilbild

    Hej!
    Tänkte bara ge en förklaring på hur supporten fungerar. Telias support hjälper till med e-posten när det gäller att lägga upp nya e-postadresser eller tex. Byta lösenord.
    De kan även hjälpa dig att komma igång med webmailen.

    Om du däremot har problem med ett program som inte Telia har tillverkat (exempelvis Microsoft Outlook eller Windows Live Mail) så kan Premiumsupporten hjälpa dig (betalsupporten som du kontaktade).

    Den informationen ska dock våra handläggare på supporten uppge till dig så jag beklagar om det inte framkom under samtalet.

    Att du inte kunde skicka e-post men ta emot hade nog att göra med att det var felaktiga kontoinställningar i ditt e-postprogram.

    Hoppas det reder ut lite frågor!
    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Mvh,
    Simon Brännström
    Telia Kundservice

    Gilla

  10. Karin profilbild

    Usch, Telia har jag inte mycket för tyvärr. Jag har aldrig haft så mycket problem sedan vi fick Telia som leverantör av bredband och telefoni… morr

    Gilla

  11. Helena Ljunggren profilbild

    Visst är det skönt med stoooora skärmen! 🙂
    Jag har turen att jag är gift med en IT-ingenjör så det räcker att jag gör är att svära högt och avlägsna mig från platsen i ilska. Lagom tills jag lugnat ner mig så är datorn fixad och klar. Perfekt 🙂

    Tyvärr är det faktiskt så att väldigt många gånger så räcker det med en omstart, jag tycker väldigt synd om IT-supporten på många företag. 🙂

    Gilla

  12. sofie/mumsfillibaba profilbild

    Känne igen mig!! Man vill ju trycka på knappen och så ska allt bara funka!!!:)

    Gilla

  13. Madeleine profilbild

    Jag bor utomlands och skulle fråga vägvärket hur det blir med mitt körkort när jag flyttar till sverige ‘Beräknad väntetid är 2tim och 47min’. Måste jag tillägga att jag la på och ringde vid ett senare tillfälle 🙂 ?

    Gilla

Lämna ett svar till Malin.T Avbryt svar

Li här,

Välkommen till nya Kryddburken!

Let’s connect